Sidor

måndag 10 januari 2011

Inga bekymmer...

Hur kommer det sig att allt var, eller rättare sagt, kändes så mycket lättare när man var ung... och med ung menar jag i si-så-där 6-års åldern.
För min del fanns det verkligen inga hinder i världen, inga begränsningar för vad jag kunde göra. Jag sålde lotter, egenhändigt gjorda liksom vinsterna i form av teckningar. Kronorna jag tjänade användes till att köpa den där dockan eller bilen jag spanat in i leksaksaffären. Jag startade diverse klubbar med mina vänner. Jag "ägde" verkligen den lilla stan jag växte upp i. Det fanns inte en vrå eller gränd i denna idyll som jag inte hade utforskat. Jag viste precis var de sötaste plommonen kunde plockas (läs pallas), var de vackraste prästkragarna blommade och var den djupaste grottan fanns  =)

Vad hände... idag tänker jag för mycket, planerar allt in i minsta detalj ser svårigheterna istället för möjligheterna... jösses vad jag saknar min barnslighet ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar