Sidor

tisdag 12 juli 2011

Puh pust stön...

Idag har vi lyckats få ner hela utbyggnaden, de sista brädorna satt verkligen som sjutton... trots att hela utbyggnaden var ett enda stort lappverk... =/
Det tråkigaste med dagens rivning var dock att vi stötte på ett stort humlebo i en av väggarna. Vi försökte flytta på dem varsamt med det gick inte så bra, tillslut var vi tvungna att speja dem för att inte bli allt för brända. Jag lyckades få ett "stick" och jädrans vad svullen jag blev. har aldrig blivit humlebränd tidigare så det var en ny erfarenhet som jag gärna inte är med om igen.

Imorgon ska Patrik hjälpa till med höskörden vilket innebär att jag och Sebbe kommer greja med huset på egen hand hela dagen. Vårt projekt kommer bli att fixa med köket.
Tanken är att vi ska ta fram det gamla golvet där det idag ligger en skruttig plastmatta, håll tummarna för att golvet under är i lika fint skick som inne i matrummet. Väggarna ska rensas på alla tapetlager och sen ska det sättas brädor/spont på samtliga väggar (detta ska även sättas upp på väggarna i matrummet. Taket ska skrapas och målas, liksom fönstren (2 st). Sen ska vi åka till IKEA och plocka upp ett par underskåp och en bänkskiva där en spishäll/ugn och diskho ska sänkas ner. På väggarna ska vi ha öppna hyllor. Allt ska målas vitt förutom alla lister/karmar/dörrfoder som kommer bli grå (genomgående tema i hela huset =)
Självklart skulle jag vilja att vi hann med allt detta under morgondagen... men... jag är realist... är detta projekt klart innan vi åker härifrån om fyra veckor är det kanon =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar