Sidor

onsdag 5 oktober 2011

Mycket....

Ååå jag har så mycket att berätta så jag vet knappt var jag ska börja. Detta kommer bli ett låångt inlägg =)

Ok, kommer ni ihåg de coola byxorna som Sebbe fick och min halsduk... detta beställdes från den härliga nätbutiken Creative Lounge och jag kan säga att jag har ALDRIG tidigare fått en beställning så snabbt levererad. Jag beställde på onsdagen och på fredagen kunde jag hämta ut mitt efterlängtade paket med världens finaste grejer... ett stort tack... =)




En annan snabb grej... i förra veckan beställde vi en ny soffgrupp.. ja jag vet.. det var på tiden. Jag lovar att visa före och efterbilder... =)
Leveransen är beräknad till vecka 46... vilket kändes bra eftersom vi måste bli av med den gamla först. Så sagt och gjort en annons lades ut på Blocket igår. Idag när jag kom hem låg det ett mail från en tjej som ville köpa den på stört =)
Himla roligt... frågan är bara vad sjutton vi ska sitta på i 6 veckor... MEN jag ska inte ropa hej förrän köpet är genomfört. Det kanske är någon läsare här som är intresserad?



En av mina kära kollegor stack till mig en bok för ett par dagar sen, Hungerspelen av Susanne Collins.
Idag började jag läsa den och hann inte mer än 30 sidor innan tårarna började spruta... helt ok om man sitter hemma nergosad i soffan... MEN nu befann jag mig på en fullsatt buss... kändes inte riktigt bekvämt måste jag säga. Gillar inte böcker, eller filmer för den delen, som får mig att gråta men den här verkar ändå lovande och kommer garanterat bli väldigt spännande =)




Skogens guld känner man igen på milslångt avstånd, både doft och färgmässigt. På jobbet har vi haft förmånen att kunna beställa kantareller för 80:- per kg.. så jag beställde två kg. Har idag fryst in 8 påsar med härliga guldgula svampar... Sebbe har stått bredvid mig och dreglat hela tiden. Inte fel va... =)


På tal om mat... här hemma har vi kommit in i en ond cirkel när det kommer till att hitta på nya maträtter. Det blir samma mat varenda vecka... bläää. Men i söndags gick PG in på ICA:s site och plockade ihop ett gäng maträtter av varierande sort till den här veckans matlista. Vi har i dagarna fyra avnjutit helt underbara maträtter och det har varit allt i från soppa och fisk till kyckling och köttfärs. Kan verkligen rekommendera ICA:s billiga veckan... riktigt goda och färgglada maträtter. Dessa har vi provat hitintills....

Potatis- och purjolökssoppa med tunnbrödsrulle.

Potatisgnocchi med bacon, svamp och sockerärter.

Lax med bladspenat och pasta.

Kyckling couscous och mandel yoghurt. Ska tillagas imorgon... =)

Färsbiff med morotstzatsiki och ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar