Sidor

fredag 13 januari 2012

Näää vet ni vad...

"New moon"... vilken besvikelse. Jag har i ärlighetens namn aldrig gillat skådespelarinsatserna och speciellt inte karaktären Bella. Antingen är karaktären hon spelar en riktig tönt eller så är hennes skådespelartalanger de sämsta EVER. 
Ok, i filmen gifter hon sig med sin stora kärlek OCH hon ska få bli en vampyr någon som hon uppenbarligen längtat efter länge.... men inte en enda gång såg jag ett leende på hennes läppar... nä hon porträtterades som en rädd/harig/töntig brud utan minsta självkänsla.
Det som gör mig mest förbannad är att vi pratar om en film/saga som många yngre avgudar och så är karaktärerna så förnedrande... nä fy sjutton. 
Nu kan det ju vara så, vilket jag verkligen hoppas, att böckerna är av en helt annan karaktär... jag har själv inte "läst" sagan men funderar på att göra det nu i mellantiden tills sista filmen dyker upp om ett år...

Längtade efter en kopp fylld med innehållet från dessa pods under hela filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar