Sidor

lördag 21 januari 2012

Ont i halsen och snökaos...

Jaha, så kom snön tillslut... väldigt onödigt... nu vill man ju bara att våren ska komma, att snödroppar och krokus ska titta fram och att solen ska värma våra frusna kroppar.

Nåväl, planen för dagen var att lämna syster med sambo på flygplatsen, hämta takboxen, ta en sväng till Antikladan och eventuellt besöka min bror.

Kan säga att det här med takbox var ett äventyr för sig... för det första.. att få på takräcket... jösses vilket skruvande och muttrande... och då kan jag säga att mannen stod för muttrandet... tur att Sebbe satt i bilen och inte kunde höra honom. Takboxen då, jodå... det visade sig att Mazda har "egna" mått så boxen passade inte... det blev till att borra nya hål i boxen för att få den att passa på räcket... =/

Ok, sen har vi Antikladan... vilket ställe... om ni har vägarna förbi bara MÅSTE ni stanna till här. Hur mycket roliga grejer som helst och bara att traska runt i alla rum (nästan som en labyrint) var otroligt kul i sig.

Jag gjorde fyra fina fynd...

Ett superfint fat i form av en fisk (45:-)

Ett förstoringsglas med marmorhandtag i svart och vitt (120:-)

Jag är väldigt svag för fåglar, här en tupp i gjutjärn (75:-)

Mitt efterlängtade horn (150:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar