Sidor

tisdag 10 januari 2012

Två i ett...

Igår (måndag) hade Sebbe studiedag... vädret var vettigt för en gångs skull så vi bestämde oss för att ta en långpromenad. Lagom tills vi lyckats få på oss alla kläder och kommit ut hade det börjat snöa, ja ni hörde rätt... stora fina flingor föll från en klar himmel och eftersom tempen låg på nollan la det sig ett fint täcke på den i vanliga fall smutsiga marken. 
Tänk vad mycket det gör med både människor och miljö när det kommer snö... för det första blir allt mycket ljusare och folket ska vi ju inte tala om... under de fyra timmar som vi fick behålla snön hann varenda barnfamilj slita på sig tjock-kläder och släpa ner pulkor från vinden för att svunga sina små nerför en "nästan" pudrig backe... som sagt i fyra timmar höll det sig innan regnet gjorde sig påmint igen.... näää jag är inte bitter =/

Idag har det varit en vanlig jobbdag, inget över det vanliga där inte. Måste dock berätta en rolig sak, jag har ju inte varit på kontoret sen i onsdags förra veckan och när jag gick hem hade mina kollegor ställt in en stooor korg med godis på mitt rum, jag tror de placerade den där för att de vet att jag inte äter så mycket av innehållet... jag tror aldrig jag haft så mycket besök som under denna period =) 
Nåväl, idag när jag kom hade någon placerat korgen längst in under bordet och innehållet var nästan slut... hmm undra om det var det dåliga samvetet som talade... det man inte ser det finns inte. Jag ställde upp den på bordet igen och när dagen var slut låg det bara några små skrämda godisar kvar... dessa kommer garanterat vara borta imorgon... vi har nämligen gottesugna nattvakter också =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar