Sidor

fredag 16 mars 2012

Baka...

Jahapp, då har jag tillverkat min första rulltårta... måste säga att det här var det mest krångliga jag någonsin bakat... NÅGONSIN. 
Jag vet inte om jag råkade få tag på receptet "from Hell" eller så men det där med att rulltårta skulle vara enkelt... näää det håller jag absolut INTE med om.
För det första står det att kakan ska gräddas i 5 minuter... nooot skulle jag vilja säga.... 10 minuter minst. Jag tog ut den efter 6 minuter och då flöt mittpartiet omkring... inget fast där inte så "skjuts in i ugnen igen".

Sen kommer vi till det där partiet med att stjälpa upp den på ett nytt bakplåtspapper fullt med socker... ja det var lite "kasta-ut-julgranen-varning" på den... jag looovar att jag kommer hitta strösocker på de mest obskyra ställen i flera år framöver... så som det skvätte. 
Sen har vi mockakrämen... kan någon tala om för mig HUR man ska lyckas blanda in kaffet i smöret???? Efter 5 minuter hällde jag av det igen och krämen hade blivit så där skiktad ni vet... som om den skurit sig.
Rullandet ska vi inte ens gå in på... ja i mitt fall blev det snarare vikande... jösses.

Här är min rulltårta...
... och här är ICA:s bild på den samma... ser ni någon skillnad?


Jag hade en närbild också... men den blev liksom liiite bisarr om man säger så... så jag skonar er... den här gången =)

4 kommentarer:

  1. Hmmmm du hade nog inte tur med receptet men sedan är en chokladrulltårta lite kinkigare än en vanlig rulltårta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm låter bra, då kanske jag inte var helt kass på rulltårta trots allt =)

      Radera
  2. Jag kan inte låta bli att fnissa lite!! Mina verk brukar se ut som på din bild!
    Men ah, bättre lycka nästa gång! Det är ju bra att det fortfarande kan smaka gott!
    Krams!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja du man kan ju inte lyckas varje gång liksom =) Men den smakade som sagt var väldigt gott så slukade den på två dagar...

      Radera