Sidor

måndag 26 mars 2012

Snuvad på konfekten...

Jag har köpt en fjärrutlösare till min kamera... eller ja... om jag har tur... 
Köpte den på tradera för två veckor sen men den har fortfarande alltså inte dykt upp, trots flera mail till säljaren. Det tråkiga är att han säljer ca 450 objekt i månaden och har fått väldigt bra omdömen... sen har vi den där liiiilla procenten negativa (8 av 400)... ja och dessvärre ser det ut som att jag är en av de som blivit snuvad på konfekten.
 Vad sjutton kan man då göra, ja jag tänkte 1. Självklart ge dåligt omdöme 2. Kontakta Tradera 3. Polisanmäla
Måste ju tillägga att jag varit "kund" hos Tradera i många år och "bara" råkat ut för att paket inte kommit fram en gång tidigare, så jag har nog haft en väldig tur trots allt.

Ja vi får väl se hur detta slutar... tänkte ge honom tills på onsdag att svara.


Tillägg 120328:
Efter att jag satt negativt omdöme på säljaren kontaktade han mig ganska omgående och bad om ursäkt att han inte hunnit svara då han haft fullt upp. Han erbjöd pengarna tillbaka och bad mig ta bort omdömet, vilket jag också kommer göra. Hade dock hellre tagit att han skickade varan igen... det var ju trots allt den jag var ute efter, ej pengarna som sådana... men men man kan väll inte få allt här i livet =)

2 kommentarer:

  1. Kan du inte använda PayPal när du för över pengar till säljaren? Om du kan det så försäkrar du transaktionen och de ser till att du får tillbaka pengarna om det är fel på varan eller om den inte kommer fram... Kane handlar en del på Ebay, sist så kom varan fram men var inte som utlovad. Paypal kontaktade säljaren och fick han att gå med på att betala tillbaka, och om han inte hade betalat tillbaka så hade paypal gett tillbaka pengarna (minus en liten avgift). Funkar väldigt bra faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Ja du man lär så länge man lever... kommer fortsättningsvis använda PayPal/Payson... fast det hjälper ju föga nu. Har gett honom ett ultimatum att skicka varan eller betala tillbaka pengarna... hur han gör vill jag veta imorgon annars blir det en polisanmälan =/ Kram

    SvaraRadera