Sidor

lördag 19 maj 2012

Plattan i botten...

Klockan 0700 klev vi ur sängen och for bort till Sinnershult... idag mina vänner hände det som vi med skräckblandad förtjusning gått och väntat på att få göra... nämligen få plattan framför huset klar =)
Fem timmar tog det att fylla formen och jag måste säga att det gick otroligt smidigt. Jag skyfflade singel och grus, V blandade till cementen och PG fyllde på formen... ett mycket bra teamwork måste jag säga.

Eftersom allt gick så bra och vi blev klara lite tidigare än beräknat började vi gräva diket där vattnet ska dras in. Dessvärre kom vi inte mer än ett par meter innan vi stötte på berg, vilket satte käppar i hjulet. Men det innebär att vi nästa gång vi kommer hit får spränga lite vilket inte kommer bli några problem när vi har experthjälp av min kära mors sambo som faktiskt är en riktig fena på det mesta och lite till (utan honom hade vi inte kommit så här långt med bygget som vi gjort).

Har ni sett vad fint det blev =)




 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar