Sidor

fredag 11 maj 2012

Snark från soffan...

Fredag... och ni vet vad det betyder... FREDAGSMYS... =)
Här hemma har vi lite olika sätt att just mysa, Sebbe sitter just nu och spelar "Lego Starwars" medans  PG slumrar på soffan bredvid (enligt honom själv håller han på med uppladdning inför hockeyn om en liten stund).
Sen har vi lilla jag som den senaste timmen surfat runt till olika bloggar för att se så att allt står väl till och så har jag kikat på Ellos sortiment av plagg från Esprit. Jag gillar Esprit, vissa valda delar i vart fall...
Har valt ut några favoriter som finns ute just nu på siten.









2 kommentarer:

  1. Visst får du ställe ett par frågor om jag bara riktigt förstod dem. Byggt upp golvet....menar du hur vi gjorde när vi la på en våningen på huset och det nya mellanbjälklaget?
    Taket på övervåningen är råspontspanel gjorde av norrländskevirke då det skall ha färre kvistar i sig. Vi har inte kvistlackat utan använt oss av Jotun Kvisto Spärrgrund som stryks på som vanlig vitgrundfärg. Målas med två lager för då har Jotun 10 års(?) garanti på att kvistarna inte skall blöda igenom. söka reda på närmsta Happy Homes butik så hittar du någon att fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå perfekt med spärrgrunden, sån måste vi fixa. Jag tänkte framför allt på mellanbjälklaget... när vi ska fixa övervåningen tänkte vi passa på att byta ut det gamla sågspånet och regla upp ordenligt innan det nya golvet läggs på. Så frågan är vad man ska använda för isolering... sågspån eller nått annat? Vad använde ni? Kram kram och ett stort tack för att du tar dig tid =)

      Radera