Sidor

lördag 28 juli 2012

En svart åkomma...

Jag lever efter devisen att behandla andra så som jag själv vill bli behandlad, med mycket respekt och kärlek... jag tror på att ofta ge positiv feedback och beröm när det har förtjänats... det förhöjer humöret och får folk att må bra och därmed mår jag också bra.
Jag glädjs med mina nära och kära när det går bra för dem och jag tycker att avundsjuka är en svart åkomma som bara äter upp livslusten hos dem den drabbar. 
Vissa skulle nog säga att jag är rätt "blåögd" som i 99% av fallen tror gott om folk och därmed inte räknar med dolda agendor och elakheter men jag skulle vilja påstå att jag har en väldigt utvecklad känsla för människor så rötäggen brukar jag med lätthet kunna sortera bort redan efter fem minuter.
Ibland måste man dock av vissa anledningar stå ut med de "svarta" ... då far man liksom göra det bästa av situationen även om jag måste erkänna att det gör mig ledsen och jag får en sån där tung klump i halsgropen... energitjuvar är ett annat ord för dessa människor. 

Vad jag vill säga är... uppmuntra era medmänniskor och glädjs med dem... jag lovar att ni kommer må sååå bra av detta stora som kräver så lite =)

Ha en fortsatt bra lördag mina sköningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar