Sidor

fredag 16 november 2012

Ny darling...

Hallo i stugorna, fredag och här hemma är vi i full färd med "myset" =)

Om bara en liten stund ska jag fixa lite middag, det blir crepes  med champinjonstuvning i ugnen, kan säga att det var ett tag sedan den hör rätten tillagades här hemma men jag hoppas att Sebbe ska gilla det.

Vet ni vad, jag har en ny darling .. jo så är det. Min pc var riktigt gammal och skraltig så den fick åka på en permanent semester. För att fylla detta tomrum var jag tvungen att köpa en ny. Så jag köpte en Macbook Air... och den är ljuvlig. Ok, jag har inte riktigt lärt mig alla funktioner än men attans vad skön den är att hantera jämfört med min gamla bjässe. 
Nu ska jag bara försöka hitta ett bra redigeringsprogram för mina bilder då Photoscape inte verkar finnas till Mac. Så tips mottages mer än gärna.


2 kommentarer:

  1. Välkommen till Mac familjen - så lycklig att du äntligen fattat det enda rätta beslutet, du kommer inte att ångra dig! Once you go Mac, you never go back ;) Angående photo program, lightroom är bra tycker jag, apertur 3 är tydligen en av de bästa i världen för editing (finns som rip att ladda hem enligt Kane, det är ett dyrt program att köpa) så det kanske är ett ännu bättre program. Vet att Artsedge där jag jobbade ett tag, de profiessionellt editerade foton åt kunder, använde sig av Photoshop (microsoft program, finns version som funkar på Mac) då de ansåg att det är det mest professionella och bästa programmet. Lite olika tips för dig :) Bara hör av dig om du har fler frågor, vi har en egen liten Mac familj här.. Kane äger två Imacs (en ny 21.5 inch, en gammal som står i garderoben), en 13 inch Mac Book Air, en Ipad och en Iphone. SJälv äger jag bara en Mac Book Pro och en Iphone men tillsammans har vi nästan hela Mac familjen ;) (puss från lillasyster)

    SvaraRadera
  2. Haha du är ju för rolig, ja jag vet att du sagt detta tidigare och nu såhär i efterhand kan jag nog liiite hålla med =) Tack för tipsen på program, får testa och se om något av dem faller mig i smaken. Grejen är att jag vill kunna redigera bilderna och dessutom ska det finnas möjlighet att bygga bildsidor smidigt, alltså lägga ihop bilder till collage osv. Kram på dig älskade syster yster.

    SvaraRadera