Sidor

måndag 4 februari 2013

Måndag kväll...

Ny vecka nya utmaningar =)
Tänk nu är vi redan inne i februari, snart är det vår liksom... kan ni fatta. I morse när jag klev utanför dörren kvittrade fåglarna för fullt i träden, fick verkligen en sån feeling... sen kom ju världens största och fluffigaste snöflingor nerdalandes från skyn... och då kröp vårkänslan in och la sig på is ett tag till.

Idag skickade lilla mamsa över bilder på taket, blev så fint och det lyfte verkligen hela huset. Dessvärre ser man ju nu hur skabbigt gavelpartiet är, men det ska ju också fixas när pengar och tid finns.

Nå vad tycker ni, vist blev det bra =)

Så här ser det ut idag...  originaldörren som ni ser nedan är den samma men nu renoverad och målad i en blå färg...
Så här såg torpet ut när vi köpte det sommaren 2010....
 

2 kommentarer:

  1. Va grymt snyggt det blev! Fatta, ert första egna hus? Måste kännas så bra - dessutom att alla framsteg är era egna framsteg, en tanke/idé som ni fått, satt på pränt och faktiskt skapat! Är så stolt över er - ett första projekt av många kanske..? :D Kommer bli så roligt att se när det är "klart" (allt är ju ett working project egentligen.. inget blir ju någonsin färdigt då man alltid vill ändra lite). Önskar bara att jag hade varit hemma så att jag hade kunnat hjälpa till och förverkliga er drömma. Verkligen jätte fint!!! <3 (lillasyster)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå älskade syster, tack snälla sötaste du för dina fina ord... och ja det hade verkligen varit så roligt om du och Kane hade kunnat vara med och skapa... jag vet att vi hade haft så kul undertiden =) Men nu får ni komma hem och spendera tid i ett, hoppas jag, delvis färdigt projekt... men precis som du säger helt färdig blir man nog aldrig =) Kram på dig min fining

      Radera