Sidor

onsdag 7 augusti 2013

Tillbaka...

Japp så var man tillbaka i vardagen igen med jobb och hämtning och lämning på skola/fritids.
De här fyra veckorna gick snabbt och jag längtar redan tillbaka till Småland... mest för att vi nu börjar se resultatet av alla timmar vi lagt ner... nu börjar det ju likna ett badrum och en hall. 

Det blivande köket hann vi inte så långt på men det är inte överdrivet mycket kvar om man säger så, bara spackla klart väggarna som sen ska målas och sättas tapet på... golvet ska slipas och lackas, nya elledningar ska dras och taket ska slipas och målas... ja just det sen ska ju själva "köket" på plats... haha ja ja... vi hoppas att allt detta ska vara klart tills nästa sommar då vi flyttar in i vårt lilla torp =)

Men så här ser det ut nu.

Gråtonat trägolv och vit panel på väggarna. Här saknas nu bara lister, el-kontakter och dörren in till badrummet.

Vårt blivande badrum. Kaklet och panelen är på plats nu ska vi få upp gipsskivorna på den andra hälften av väggen och sen ska allt vitmålas... ljust och fräscht ska det bli.

Den kaklade dusch-hörnan. Vattenledningarna ska dras sen är det dags att provduscha =)
Vår älskade lille skunk som hittat en massa gångar bland hö-balarna... klart dessa måste utforskas.

2 kommentarer:

  1. Men va fint det blir! Måste vara fantastiskt skönt att se resultat! :) Önskar så, och jag menar det från botten av mitt hjärta, att jag kunnat vara där och hjälpa till med renoveringen. Om vi kommer hem nästa sommar så kommer både jag och Kane att låna ut våra armar till ert förfogande för att kunna hjälpa till så mycket vi kan - mot betalning i form av kebabpizzor så klar.. :D Gud vad jag längtar efter en god kebabpizza! Ska bli intressant att se slutresultatet! Stolt över er alla tre! Puss och kram (lillasyster)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kebabpizza ska vi nog kunna producera och era "armar" lånar vi mer än gärna =) OM vi lyckas få klart kök, badrum och hall tills nästa sommar är tanken att vi ska fixa övervåningen där sovrummen ska vara och sen uteplatsen så klart... ååå tänk vad kul om ni var med också... vi skulle ha det så kul. Kram på dig min fina.

      Radera