Sidor

tisdag 19 januari 2016

Gele i armarna...

Den här fina vyn mötte mig i morse när jag skulle sätta mig i bilen... 20 cm snö hade vi berikats med under natten. 
Så jag började med att få bort all snö som låg på den.. sen kom jag inte så mycket längre.   




Får erkänna att vi inte äger någon snöskyffel så det var bara till att vänta på fastighetsskötaren i hopp om att han skulle ha en att låna ut.
Jösses säger jag bara, jag orkar inte ens lyfta mina armar... har nu lyckats få fram bilen och de höga vallarna är borta... hoppas nu inte snöplogen gör en ny när den kör förbi.




Jag var såklart duktig och lämnade datorn på jobbet igår, ett av mina mål för 2016 för övrigt, men det har ju inneburit att jag inte kunnat göra något här hemma mer än att ta det lugnt... vilket kanske inte har varit helt fel det heller. 

Hur har ni det där ute i landet, har ni också fått mycket snö? 
Måste ju faktiskt säga att det är väldigt vackert.

4 kommentarer:

  1. Vi har också fått en hel del snö i natt, men det var inga problem
    att komma till jobbet. Visst är det vackert.
    Kan gärna ligga kvar februari ut sen kan det bli vår :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag håller med dig, ett tag till sen vill vi mer än gärna ha sol på våra bleka näsor =)

      Radera
  2. Det bästa med riktig vinter är att man uppskattar VÅREN :)

    SvaraRadera