Sidor

onsdag 17 februari 2016

Kort äventyr...

Hej på er godingar, hoppas ni haft en härlig onsdag. I Göteborg har solen tittat fram dock är det fortfarande rätt kallt ute... men just det där att kunna sätta näsan i vädret och känna solstrålarna värma... det är guld värt.

Idag har jag och Sebbe varit på "tur"... dock blev det inte en superlång sådan, vi hamnade i Haga =)
Vi hann inte mer än kliva på spårvagnen förrän Sebbe deklarerade att han var sugen på fika och absolut inte skulle orka gå någonstans utan en sådan. 
Så vi hoppade av vid Hagakyrkan och traskade hela Haga runt. Min skrutt är inte mycket för att gå i affärer men det visade sig att alla de små mysiga butikerna i det här kvarteret var väldigt intressanta och då speciellt en av dem... nämligen "Fåfängan Antik"... han gick runt och vände på alla prylar och det slutade med att han köpte en sockertång... som han ska ha att plocka sina stenar med. När vi gick ut ur affären sa han "Mamma när jag blir stor ska jag ha en sådan här affär, full med massa skatter"... underbart och inte mig emot.




Fika blev det ju som sagt var också... han spanade in de här bullarna och var påväg att beställa en... men konstaterade att han inte kommer kunna äta upp hela så det blev en kaka istället...





 Den här brownien slank ner väldigt raskt i min mage får jag erkänna... =)



Sista anhalten för dagen blev den här butiken, "Floramor & Krukatös"... en helt ljuvlig butik fylld med blommor och diverse andra prylar.


Önskar er en fortsatt ljuvlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag, klart man måste börja med fika om
    man ska orka shoppa ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Saknar dig på jobbet! Njut av ledigheten, ert lilla äventyr låter underbart <3

    SvaraRadera