Sidor

lördag 12 mars 2016

Rensa i garderoben...

Jag får erkänna att jag har alldeles för mycket kläder hängandes i garderoben och varje gång jag öppnar dörrarna får jag ångest. 
Om det hade varit som så att jag använde allt som fanns därinne hade det varit lugnt, men som det är nu skulle jag utan tvekan kunna göra mig av med en tredjedel av plaggen.

Så något behöver göras... och jag vet vad.
Jag snappade upp ett tips för några år sedan om hur man lätt kan få kontroll över sin garderob och så här går det till. 
Markera galgen som hänger längst till höger i garderoben med ett band och varje gång du använder ett plagg hänger du det längst till höger, efter den märkta galgen. Efter ett tag kommer du ha ett gäng plagg på vänster sida som du inte vill använda... tada... dessa plagg kan du göra dig av med utan att tveka. 
Bra va!

Så detta ska jag börja med from nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar