Sidor

torsdag 23 juni 2016

Ny kamera...och nu bär det iväg...

Äntligen... semestern är här och idag far vi ner till Småland... ojojoj vad efterlängtad den här ledigheten är ska ni veta. 


Vi har hur mycket som helst planerat för torpet i år, det ska bytas fönster, byggas altan och bastu, hela övervåningen och vardagsrummet ska spacklas och målas, lister ska sågas till och sättas på plats, panelen ska bytas ut på fasaden och sist men inte minst en vecka far vi ner till Grekland för att "bara" sola, bada och äta god mat.

Haha jag hör ju själv hur galet mycket det låter... men vi får se hur mycket vi faktisk hinner med... det finns ju faktisk en höst också =) 

Ohh sen måste jag berätta att en ny kamera infunnit sig här hos mig och jag är grymt nöjd. Köpte min gamla kamera för 6 år sedan och det började verkligen "synas" att den gjort sitt. 

Så jag slog till och köpte en Canon EOS 100D, en relativt liten systemkamera för att vara i det här segmentet och jag är väldigt nöjd än så länge. Den är lätt att hantera och jag gillar att det finns så mycket extra finesser när det kommer till filter mm.
Jag är ju en nörd när det kommer till manualer och användarhandböcker så självklart har jag plöjt igenom denna ett antal gånger för att verkligen få grepp om alla funktioner som finns tillgängliga =)


Vi hörs senare mina fina...

1 kommentar:

  1. Ha, ha kan inte låta bli att småle, för jag är precis tvärtom, avskyr manualer och användarhandböcker.... vilket är rätt korkat måste jag erkänna eftersom jag mest svär och lever om för att det inte blir som jag vill.... Ska nog bli mer som dig vännen.... Låter härligt med semester och den där resan så gött och ha den där framför sig. Ha nu en mysig midsommarhelg. Kramisar Tina

    SvaraRadera