Sidor

fredag 8 juli 2016

Snart klar...

Idag ska altanen bli klar... nästan =)
Det som saknas nu är räcket och trappstegen ner från själva däcket, jag hoppas att vi ska få åtminstone trappan klar idag men vi får se hur mycket vi hinner. 
Vi har ju dessvärre inte haft så bra väder vilket har inneburit att vi inte velat jobba ute de dagar det öst ner som värst. Det har också inneburit att höskörden inte rullat på som den ska men om nu bara vädret håller i sig far PG och Sebbe ut med traktorn nu på förmiddagen för att stränglägga... så håll tummarna gott folk. 

Jag ska passa på att lägga i de sista bräderna på altanen och sedan hoppas jag hinna slipa och måla två bord som jag lyckats lägga vantarna på... får visa er före- och efterbilder sen när det är klart
Det som saknas här nu är ett vitrinskåp... håller tummarna för att jag ska hitta en bra kandidat på blocket snart.

Igår fick vi hjälp med att kitta våra fönster i köket... det blev så fint och nu hoppas vi att de ska hålla i 1-2 år till innan det är dags att byta ut dem till likadana fönster som vi nu har satt in i resten av huset.


Ha nu en ljuvlig dag så ses vi senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar