Sidor

lördag 2 juli 2016

Traktorer...

Idag mina vänner, förutom att skruva trall, har vi besökt Målilla Motorstadion där det bjöds på tractorpulling. Det var riktigt roligt att se alla traktorer, man fattar inte riktigt hur stora och mäktiga dessa maskiner är förrän man står bredvid dem. 
Man fick provsitta och om jag någonsin skulle köpa en traktor skulle det bli den här guldfärgade... så cool =)

Killarna provsatt såklart så många de bara kunde... jag säger bara kolla in leendena...



En av aktiviteterna kallades för "surhålet"... det var en djup grop full med lera och vatten som de tävlande skulle ta sig igenom så fort som möjligt utan att fastna... en del lyckades medan andra fastnade och fick ta sig ur sina traktorer vadandes i gyttjan... riktigt kul att se måste jag säga...


Sen var det så klart dags för lite lunch... passade på medan det kom en störtskur... såklart...



Ha nu en härlig kväll så ses vi snart igen...

1 kommentar:

  1. Hahaha, en riktig lantisdag! Det gillar jag! Gud vad Sebbe är lik dig! ❤

    SvaraRadera