Sidor

lördag 11 mars 2017

Problem med hyn...

Jag har under många år haft stora problem med min hy och då pratar jag om mitt ansikte.

Jag har verkligen vad man kallar en blandhy... ömsom har den varit super torr sen fet och rätt som har det blossat upp finnar och hela ansiktet har värkt nått fruktansvärt. 
Jag har snabbt börjat påbörjat behandling för vad problemet varit just för stunden men aldrig lyckats få bukt med den på längre sikt.
Jag har testat en massa olika produkter både billiga och svindyra men de har aldrig funkat fullt ut.

Men... bara jag inte jinxar det nu... förra sommaren fick jag hem en ansiktsprodukt i mitt testagram-paket som jag själv aldrig skulle köpt... det var tvättservetter från Nivea. Jag hade först tänkt att ge bort dem men så tänkte jag vad sjutton, kan lika gärna prova... vilket jag är överlycklig att jag gjorde.


De funkade hur bra som helst och när de var slut köpte jag en tvättkräm istället som jag nu använt i ett halvår med strålande resultat. 
Huden är mjuk, frisk och jag har inte haft några utbrott alls.

Nivea har ju funnits på marknaden i urminnes tider och jag tror att man kanske blir lite förblindad av alla nya märken som ständigt lanseras. Man letar hela tiden efter nytt och bättre, vilket inte är helt fel men det blir ju lätt att man glömmer bort de välkända beprövade märkena... så har det definitivt varit för min del. 

Det har var dagens tips från mig, som sagt väl värt att prova. 

Vi höres senare OCH idag är det final i melodifestivalen... tjohoo =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar